SAVET Sportska oprema i prehrana
2.2.2018. 15.23.06

VODIČ ZA POČETNIKE: 5 DODATAKA SPORTSKOJ PREHRANI ZA KOJE MORATE DA ZNATE

1/1

Iako dodaci prehrani ne mogu da zamene sve nutritivne vrednosti koje dobijate kvalitetnom i redovnom ishranom, definitivno vam mogu pomoći u bržem postizanju ciljeva na treningu! Suplementi su komplementarni s vašom ishranom i pomažu da pokrijete nutritivne nedostatke obezbeđujući vašem telu sve što mu je potrebno za vrhunske rezultate.

Bez obzira na cilj treninga, pravilno izabrana sportska ishrana može da pomogne u poboljšavanju vašeg zdravlje, performansi i telesne aktivnosti. Ovaj vodič vam donosi sve detalje koje morate da znate o pet osnovnih dodataka prehrani koji vam mogu pomoći da izgradite čvrste osnove:
 

1. Proteini
Protein pomaže izgradnji mišića i bez konstantnog udela proteina u vašoj ishrani, vaši  mišići se neće razviti. Prvi korak u postizanju dovoljnog nivoa proteina je pravilna ishrana – prvenstveno ona  životinjskog porekla, a nakon nje u obzir dolaze i suplementi uz pomoć kojih možete da zadovoljite dnevne potrebe za unosom.

U određenim trenucima, posebno neposredno nakon treninga, uzimanje suplementa može da bude delotvornije od hrane. Iako postoji nekoliko varijanti proteina, protein sirutke je najzastupljeniji oblik. Brzo i lako se vari i zapravo je idealan izvor proteina nakon treninga.

Osim proteina surutke, kao dodaci sportskoj prehrani zastupljeni su i suplementi belančevina iz drugih izvora – biljni proteini (poput proteina soje ili pirinča), proteini mleka ili proteini jaja
 

Za najbolje rezultate PROTEINI neposredno pre i posle treninga »

 

2. Riblje ulje
Postoje brojne prednosti uzimanja ribljeg ulja, a sve proizlaze iz visokog udela omega 3 masnih kiselina, posebno spojeva EPA i DHA. Omega 3 kiseline se smatraju esencijalnim masnim kiselinama što znači da iako su nam preko potrebne za zdravlje, naše telo ih ne proizvodi.

Omega-3 masne kiseline se mogu pronaći u velikoj količini u masnoj ribi, jajima, organski uzgojenoj govedini i u mesu divljači. U velikim dozama su prisutne i u namirnicama ne-životinjskog porekla kao što su brazilski orah, orasi i semenke lana.

Zbog zasićenosti spojevima EPA i DHA, suplementi s ribljim uljem su idealan izvor omega-3 masnih kiselina i preporučljivo je uzimati ih bez obzira da li želite da razvijete mišiće, smršate ili da poboljšate ukupno zdravlje. 
 

Nezamenjive OMEGA-3 masne kiseline »

 

3. BCAA (aminokiseline)
BCAA su takozvane aminokiseline razgranatog lanca i u njih ubrajamo valin, izolucein i lucein. Sve tri pomenute su esencijalne aminokiseline koje telo ne može samo da sintetizuje iz aminokiselina pa ih nužno moramo unositi ili kroz hranu ili u obliku suplemenata. Kada se uzimaju tokom treninga, BCAA mogu da produže performanse i da ubrzaju oporavak.

BCAA telu mogu da pomognu u podizanju energije, pojačavanju sinteze proteina, mogu da poboljšaju snagu i da podstaknu rast mišića. Ove aminokiseline se prirodno nalaze u namirnicama koje imaju visok udeo proteina, a kao suplement se preporučuju posebno za vreme treninga zbog mogućnosti povećanja energije, zaštite mišića i bržeg oporavka.
 

Pre, za vreme i nakon treninga BCAA i ostale aminokiseline »

 

4. Glutamin
Glutamin je adaptogena aminokiselina koju nalazimo u proteinu. Vrlo je prilagodljiva, pronalazimo je u izobilju u mišićima skeleta i od vitalnog je značaja za imuni sistem i opštu dobrobit celog tela.

Kada je reč o sportskoj prehrani, glutamin može značajno da doprinese izgradnji mišićne mase jer postiče rast mišića, smanjuje katabolizam mišića i obezbeđuje normalan i zdrav rad imuniteta.

Glutamin je posebno preporučljivo uzimati nakon treninga zato što ima sposobnost resintetizacije nivoa glikogena i glutamina u mišićima nakon serije treninga i to bez oslobađanja insulina. Glutamin kao dodatak prehrani je dobar izbor za sve koji vežbaju nekoliko puta nedeljno posebno ako su pri tom na režimu ishrane sa smanjenim unosom ugljenohidrata.
 

Prilagodljiva aminokiselina GLUTAMIN »

 

5. Kreatin
Kreatin je jedan od najproučavanijih dodataka prehrani. Sva istraživanja su pokazala da može da unapredi vreme sprinta i da poveća efikasnost kod sportista koji se bave treninzima visokog intenziteta kao što su dizanje tegova i treninzi snage.

Kreatin može da poboljša maksimalnu snagu i energiju uloženu u izvođenje treninga što vam omogućava da na treningu odradite maksimalan broj ponavljanja s maksimalnom težinom. Kreatin deluje kao „pojačivač“ stanica što doprinosi punoći i izdržljivosti mišića.

Kreatin je inače nusproizvod dela aminokiselina pronađenih u jetri, bubrezima i gušterači. Skoro 95 posto kreatina se nalazi u mišićima skeleta dok se preostalih pet posto nalazi u jetri, bubrezima, mozgu i kod muškaraca, u testisima.

Postoje različite forme kreatina od kojih je kreatin monohidrat najpopularniji, najprovereniji i najviše testiran među njima i prema zastupljenosti sportskih dodataka prehrani zauzima vrlo visoko mesto.
 

Najbolje ponude KREATIN MONOHIDRAT dodataka prehrani »

 

Slične kategorije

Pre kupovine želiš da vidiš više korisnih informacija?

FAQ (Česta pitanja i odgovori)

Da li želiš među prvima da saznaš najbolje sezonske ponude?
Prijavi se za e-novosti, koje nedeljno pripremamo za tebe.

Unesi ispravnu e-mail adresu

Hvala na prijavi. Uskoro možeš da očekuješ prve nedelljne e-novosti.