SAVET Auto-Moto
11.10.2017. 09.10.43

3 FAKTORA KOJI UTIČU NA KUPOVINU ZIMSKIH GUMA

1/1

Zimske gume spadaju u najtraženije sezonske proizvode. Na osnovu čega se pojedinci odlučuju za kupovinu guma? Ceneje d.o.o. je analizirao kupovne navike u kategoriji zimskih guma, na osnovu više od 60.000 pojedinačnih kupaca. Rezultati istraživanja su otkrili činjenicu da na kupovinu guma ne utiče isključivo cena.

 

 1. Uticaj vremena
Glavna sezona kupovine zimskih guma traje negde od sredine septembra do početka novembra, kada je i upotreba zimskih guma usled vremenskih uslova i obavezna. Svakako na kupovinu snažno utiču i vremenski uslovi. Analize istraživanja pokazuju da kao potrošači na vremensku prognozu sa niskim temperaturama i snegom reagujemo u roku od 24 sata, kada ustanovimo da nam trebaju nove gume. U tim trenucima se povećava kupovina zimskih guma za čak 120% prosečne vrednosti.
Ukoliko u tom periodu ne postoje vidljive promene vremena, potrošači obično malo sačekaju i kupe gume u poslednjem trenutku, pred početak zakonskog roka.

 

2. Uticaj brenda
Među najpopularnije brendove spadaju Sava, Continental i Goodyear, koji u poslednjih nekoliko godina čine 60% svih prodatih guma. Podaci pouzdano pokazuju da je poverenje u brend ključno prilikom kupovine.

 

3. Uticaj nezavisnih testiranja zimskih guma
Analiza ponašanja kupaca pokazuje da rezultati nezavisnih testova imaju veliki uticaj na interesovanje potrošača. Testovi, objavljeni u oktobru prošle godine su u roku od par nedelja značajno uticali na kupovinu zimskih guma poznatih brendova. Potražnja za potrošačima od strane dobro ocenjenih brendova i modela je značajno porasla u odnosu na za slabije ocenjenim ili neocenjenim modelima i brendovima. Preciznije, potražnja za dobro ocenjenim gumama je bila veća za čak 70 do 250%.

 

Cena više nije najvažniji faktor za odluku o kupovini!
Potrošači tako zimske gume kupuju u odnosu na cenu, vremenske uslove, njihovom odnosu prema brendu i prema oceni nezavisnih testova zimskih guma. Ceneje d.o.o. je otkrio da ne cenovni faktori sve više utiču na onlajn kupovinu proizvoda u gotovo svim kupovnim kategorijama. Pored gore navedenih karakteristika, na kupovine navike kupaca utiču i sigurnost i poverenje, mišljenja i iskustva drugih potrošača, uslovi isporuke, različite mogućnosti plaćanja itd.

 

Da li znaš?
Ceneje d.o.o. već više od 10 godina upravlja vodećim platformama za uporednu kupovinu u regionu: Ceneje.si, Jeftinije.hr, Idealno.rs i Idealno.ba. Kompanija takođe vodi i veb portale sMind.si i sMind.hr, putem kojih  veb prodavcima daje uvid u trendove i dinamiku ponašanja savremenog potrošača.

 

Izvor: ewShop

Da li želiš među prvima da saznaš najbolje sezonske ponude? Prijavi se za e-novosti, koje nedeljno pripremamo za tebe.

Unesi ispravnu e-mail adresu

Tvoja prijava možda još nije potpuno završena. Ako se prijavljuješ prvi put, otvori svoje e-mail sanduče i klikni na link u poruci. Ne zaboravi pogledati i u spam folder.

® 2024 Ceneje d.o.o., deo grupe Heureka